2009-03-31

Margaretha Landström

Jag fick träffa Margaretha Landström idag. Hon var riktigt duktig på sortiment ifrån skol distributörer. Hon hade också koll på hur skolan ser ut nu. Vad dom har för ekonomi och hur det såg ut innan.
När jag tittade igenom alla böcker, såg dom väldigt lika ut. Alla hade matte böcker hade mellan 120-140 sidor, kostade 80-85 kr/st, hade liknande uppgifter etc. Det är en trång marknad.
Skolorna har inte heller mycket pengar att spendera. I Göteborgs stad har varje skola 300 kr att köpa in skolböcker för per elev, för varje termin. I kungsbacka har dom för 500 kr. Jag såg också en kortlek som lärde dig klockan. 44 kort i ett paket. kostar inte mer än 15 kr att trycka. Kostnaden för 1 kortlek är 85 kr. Detta är helt sjukt.
Det finns inte heller några föreningar som jag fick höra ifrån Margaretha. Alla skolor köper in sina produkter var för sig. Dom får kataloger skickade till sig och där vidare beställer dom produkter. Det är bara hos distributörer jag skulle kunna sälja in min produkt. Men då blir den dyrare för skolor. Finns någon väg att sänka prisen för produkten?

No comments:

Post a Comment