2009-03-30

Kolla in vad som finns på marknaden

Margaretha Landström var fortfarande sjuk idag. Jag ringer imorgon för att se om hon är på jobbet. Man får helt enkelt förbereda sig tills imorgon.

Jag tittade in sajterna serholt.com hjelms.se och gleerups. Dessa företag lever på att sälja pedagogiska spel. Det är såna här företag jag skulle kunna sälja in min ide. Efter jag hade tittat på deras andra produkter, kom jag fram till att många pedagogiska spel är väldigt lika. Dom har oftast samma mål, och det är att lära ut något. Samt att det finns många utav dom på marknaden. Jag gillade hjelms.se dom hade finast tema på alla sina spel. Man märkte tydligt vilken målgrupp dom ville fånga. Både barn och föräldrarna som ska köpa produkterna.
Säljer jag in iden till en distributör, blir kunden föräldrar och möjligtvis skolor. Jag får mejla in en fråga om detta. Jag undrar hur jag ska kunna hitta information om skolföreningar. Säljer jag in det direkt hos dom. Blir produkten billigare. Det blir ingen mellanhand som försöker göra vinst när produkten går vidare.

No comments:

Post a Comment