2009-05-13

Prototyp klar för test

Mattespelet är klar för att testas. Tiden är också inplanerad. Onsdag nästa vecka, på Tångenskolan i Göteborg. Man får hoppas att inget kommer i vägen.

Vid sidan av detta har jag också skapat en ny prototyp för projektet; Fula ankungen. Jag har skrivit nya regler och gjort spelet kortare, för omspelbarheten.

Under några dagar har jag också försökt lära mig Game Maker. Detta är ett program som används för att skapa digitala spel. Själv kan jag inte programera spel. Men med detta verktyg kan jag se processen, när man jobbar med digitala spel. Det ger mig också ett till sätt visa upp mig själv på. Man kan alltid visa upp sin förmåga i leveldesign.
Mitt digitala projekt heter "samurai Sam". Du en en lite Samurai som går vid namnet Sam. Sam ska kunna röra sig i plattform-miljö, och använda sig utav kaststjärnor och ett svärd för att döda monster på banan. Sam är en samurai-pirat, som är ute efter rikedomar, och damer.

No comments:

Post a Comment