2009-05-24

Det går framåt

I veckan har jag skapat ett nytt analogt spel, som jag döpte till The Ice Climber. Jag fick inspiration till detta spel från det gamla NES-spelet Ice Climber. Som i det gamla NES-spelet, ska man försöka klättra upp till toppen av berget, och föröka att inte falla ner. Spelet går att ladda ner ifrån min portfolio

Matte-spelet går också framåt. Jag speltestade en ny mekanik i spelet, som visade sig funka exakt så som jag ville. Mattefrågorna visade sig vara på en bra kunskapsnivå, och nu har jag ett mönster att utgå ifrån när jag ska skriva fler frågor.

Det som ska ändras i spelet nu är; göra spelbrädet mer dynamisk i utfall, skapa någon typ utav handling för spelare som väntar på sin tur, skapa en bättre mekanik som får barnen att dela med sig utav sina mattekunskaper.

No comments:

Post a Comment