2009-04-02

Onsdagsblogg

Jag skriver inlägget för onsdagen idag. Nätet var nere under hela onsdagen.

Under onsdagen insåg jag att min ide för spelet var för platt. Om man jämför kostnaden för leken och vad du får, tycker jag inte själv att spelet tappar sitt värde. Det finns bättre produkter att köpa utav skolorna. Själv vill man kunna leverera en bra produkt som är köpvärdig. Inte en produkt som bara ska vara med i matchen och inte göra mål.
Jag kom istället på ett bättre koncept. Nu ska det bli ett brädspel, där spelarna får matte-frågor. Matte-frågorna ska vara kopplade till verkligheten, så att barnen kan lättare koppla till hur matte används i verkligheten. Samt ett enkelt belöningssystem. Imorgon ska jag jobba med att skapa prototypen. Frågor behöver att skrivas. samt en enkel spelplan.

No comments:

Post a Comment