2009-04-24

Fredagens speltest

Det är Fredag, och idag blev det speltest. Speltestetet blev väldigt givande. grund iden funkar. Men nu måste jag fylla det med önskemålen, som kom ifrån barnen. Jag märker mer och mer att barn är inte så himla olikt vuxna. Dom gillar ofta samma typ utav underhållning. Men vill uppnå det genom olika metoder. Men jag märkte en skillnad mellan barn och vuxna. Barnen är mycket mer ärliga. Om dom inte gillar något visar dom det tydligt. Man ser väldigt snabbt när dom tappar intresset.

Nu under helgen ska jag förska komma på en ny prototyp med nya regler. Varje prototyp gör att jag kommer närmare slutprodukten. Långsamt byggs det på med regler och nya aspekter, som förändras ifrån barnens intressen. Det är så processen ser ut. Man skapar, testar, och runt går det.

No comments:

Post a Comment